Salutări! Și bun venit din nou pe blog! Locul în care scriu și îmi fac de cap pe internet în mod public. Mai mult sau mai puțin…nu putem să ne facem de cap prea mult că e rușine. Mai ales pe internet. Off topic.

Vroiam să spun că în mare parte scriu ce-mi vine pe moment când mă pun să scriu articolele. La început vroiam să fac ceva mai structurat dar obiectuvul meu este simplu și am descoperit că dându-mi liber scriu și mai cu spor.

În mare parte nu recitesc ce scriu decât la câteva zile după ce-am postat. Găsesc niște greșeli de ortografie de-mi vine să râd de mine însumi. “ambișie”…în loc de “ambiție”…serios?! Și e unul din cuvintele mele preferate!

În regulă…privește partea bună, ce vezi e scris de mine dintr-un foc fără prea multe editări deci ceea ce citești e versiunea brută și sinceră. “Hai David, gata, lasă scuzele, oricum nu trec cu vederea greșelile tale de ortografie și tot râd de tine.”, ok, cinstit! De aceea am să merg în spate și am să corectez greșelile! Ha! Iar atunci blogul va fi pefect! Și lumea o să mă respecte! În sfârșit!

Glumesc, parțial, am să editez greșelile de ortografie fiindcă pot și chiar mi-e rușie de ele. Așa, un pic de rușine…hai…un pic mai mult. Atât de mult încât mă îngrijorez dacă am să-mi găsesc vreodată o soție care să mă accepte cu toate greșelile de ortografie de pe blog.

Glumesc, acum lăsând toată gluma deoparte. Am să editez greșelile când am să fac un update general la blog, așa cum am mai făcut în trecut, însă chiar și așa, cu toate greșelile, mă bucur că am făcut asta. Și anume că am scris, chiar și acele greșeli, mă învață că e mai bine să faci ceva greșit decât să nu faci nimic. Lecție de viață!

E mai bine să faci ceva greșit decât să nu faci nimic.

– David Ionesi

Bineînțeles că mă refer strict în cazurile în care ești indecis dacă să te apuci de un lucru sau de altul sau nu vrei să te apuci fiindcă “nu ești pregătit” sau “nu ști destul” sau “nu este perfect”. Cred că încercăm prea mult să facem lucrurile “perfect”. Este ideal să le facem “mai bine” ca până acum însă să nu ezităm să facem ceva din frica de a greși.

Topicul de astăzi

Mă găsesc a fi o persoană matinală. Dimineața când mă trezesc, foarte devreme mai ales simt că profit din plin de toată ziua. Nu numai asta dar e foarte sănătos să mergi după ciclul cicardian și să te pui la somn când apune soarele și să te trezești când răsare sau cum se mai spune, “odată cu găinile”.

Între ora 22:00 și 2:00 în creierul nostru se reglează cel mai bine neurochimia. Serotonina, dopamina și toate cele. Vreau să profit de orele acelea de somn pentru a mă trezi mai motivat și bine dispus. Cu alte cuvinte dacă ai un somn rău vei avea și o stare emoțională rea.

Cel mai bine mă simt când mă trezesc înaintea ceasului de aceea încerc să mi-l pun zilnic să sune la ora 6:00. Dacă adorm pe la ora 22:00 și mă trezesc la 6:00 numai bine prin 8 ore de somn și îmi respect “natura” sau ceasul interior ca să spun așa.

Dificultatea de a menține acest obicei

Din pricina luminii artificiale și mentalității de astăzi oamenii evită somnul. Cel puțin marea majoritate. Dacă ai putea să nu dormi și să fi tot timpul treaz ar fi grozav! Somnul este o pierdere de timp, nu are nici un rost.

Lucrurile nu stau întocmai așa. Am mai spus de ce, într-un alt articol despre somn, inclusiv mai sus. de aceea îl văd nu doar necesar ci și benefic. Din nefericire nu toată lumea înțelege sau este deacord cu mine.

Nici nu trebuie, ideea este că mulți mă etichetează ca “moșneag” când aud că mă pun la somn la ora 21:30. Ce-i drept nici părinții mei nu se puneau la somn la ora asta. Și este în regulă, mi se pare și mie puțin amuzant. Când eram copil abia așteptam să cresc mare ca să mă pun la somn când vreau, adică târziu, acum când sunt mare mă străduiesc să dorm cât mai corespunzător.

Nu mă deranjează că glumesc, ceea ce găsesc dificil este să refuzi serile în oraș, mai ales weekendurile în care se stă până după ora 00:00 și până la 2:00 noaptea. Nu e normal să te pui la somn odată cu moșnegii însă este normal să te trezești cu dificultate dimineața, să te grăbești și să întârzii la muncă. Pfff…

Observații ale succesului

Vestea bună, la început, primele zile, când te trezești nu simți o mare diferență. Dar de la două săptămâni în sus am observat că dimineața mă trezesc mai revigorat, mă simt odihnit și plin de energie. Mă simt bine.

Nu mai am cearcănele pe care le aveam mai demult, arăt mai bine la față în general și mă simt mult mai concentrat pe durata zilei. Când cineva vorbește cu mine sunt mai atent și îmi vin ideile și cuvintele mai ușor în minte.

Eu și somnul în trecut

Cu cât mă puneam la somn mai târziu cu atât mai bine, deloc dacă se putea. Mă trezeam pe la 12, 14:00 în mod normal. Cel mai târziu m-am trezit la 18:00 chiar și 20:00 o dată sau de două ori.

Până acum recent, 3-4 ani am început să aflu despre importanța somnului și de 2 ani încoace să încerc să mi-l ajustez. Acum că mă uit la datele astea mă întreb de ce n-am luat mai repede acțiune? E o întrebare retorică.

Noul obicei

Întrebarea este, ce fac cu timpul liber pe care îl am? Am descoperit “o mină de aur” când vine vorba de timp. La 9 sunt la servici. De la 6 până la 9 mai este mult timp și mie îmi ia doar o jumătate de oră să mă pregătesc și o jumătate de oră să ajung la servici. Ei bine am între 1:30 și 2 ore libere. Dimineața, când e liniște și soarele e abia apărut pe cer.

În cele mai grele momente din viața mea am apelat la anumiți speakeri. Când am avut un moment foarte dificil acum câțiva ani l-am ascultat pe Tony Robbins. M-a ajutat foarte mult să-mi găsesc puterea interioară și să mă mobilizez pentru a-mi înbunătăți circumstanțele.

Are un trecut marcant și de la un om de rând a ajuns să devină multi milionar, a devenit foarte popular și e Coach pentru unele din cele mai mari figuri ale lumii ca Marc Benioff, fondatorul SalesForce.

Unul din lucurile pe care le spunea și pe care îl făceam deja și mă ajuta enorm era să ascult în fiecare zi înregistrări pozitive. El spune că mintea trebuie hrănită exact așa cum faci cu stomacul.

Eu am văzut beneficiile obiceiului pe pielea mea, felul în care mă face să gândesc când ascult înregistrari în mod regulat, cum acționez și prisma prin care văd lumea în general dar n-am mai făcut asta de mult și cred că este ceva ce trebuie să facă parte din viața mea la fel de mult ca spălatul pe dinți.

Acum dimineața când mă trezesc, printre primele lucruri pe care le fac este să-l ascult pe Zig Ziglar, Napoleon Hill, Dale Carnegie, Napoleon Hill, Mj DeMarco, Bob Proctor și mulți alții! Îmi dă alt ton și abordez ziua mai pozitiv! “Sunt gata!

Și dacă are efectul acesta după câteva ascultări oare ce evect va avea peste un an de zile dacă fac asta în fiecare zi? Vreau să ascult programe motivaționale în fiecare zi chiar și atunci când mă simt bine ca să mă simt și mai bine nu doar atunci când am o zi mai ploioasă.

Să citesc o carte bună care mă propulsează spre obiectivele mele și să ascult o înregistrare motivațională în timpul acela liber de dimineață și mai ales dimineața înainte să-mi încep ziua este cel mai bun lucru pe care pot să-l fac.

Concluzie

Mai demult aveam un program foarte hectic când venea vorba de somn și nu-mi păsa deloc. Nu știam de efectele pe termen lung. Recent am început să acord atenție somnului și efectele se observă repede.

Mă simt mai bine, arăt mai bine și am timp liber dimineața cu care mă pot delecta făcând ceva ce îmi place, mă face să mă simt bine și care îmi va face și mai mult bine pe termen lung! Bine! Bine! Bine! 🙂

Intenția mea de astăzi a fost să scriu mai mult despre importanța de a asculta înregistrări pozitive și să te imersifici în cărți motivaționale dar am sfârșit prin a vorbi și despre somn. S-a dovedit a fi un articol destul de lung dar este în regulă.

Am niște noutăți despre care am să scriu data viitoare. Până atunci te salut, hrăneșteți mintea cu pozitivitate și ai grijă de tine!

Arata-le prietenilor!