Salutare! Încă îmi mai citești blogul? Vai mulțumesc! Ha! Ha! :). Suplimentele naturale. Cu toții am luat măcar odată în viață fie magneziu, fier, calciu sau altceva și dacă nu am luat nici astea cu siguranță că am luat vitamina C!

Alimentele și-au pierdut din calitățile pe care le aveau mai demult din cauza industrializării. Sunt grăbite să crească mai repede, sunt culese din medii controlate și ce nu? Din cauza asta se spune că este nevoie de două mere de acum pentru a face cât un măr din anii 1800.

Validitatea acestor informații…nu mă pronunț. Eu cred că depinde și de măr. Oricum, suplimente! Da! Ai luat vreodată? Poate ți-a recomandat doctorul după o analiză la sânge dar probabil că nu mai mult. Te-ai gândit vreodată să le iei pentru ați suplimenta alimentația?

Acum doi ani de zile am găsit pe internet mai multe informații despre beneficiile unui supliment pe nume “5-HTP”. După puțină informare am învățat că este precursorul serotoninei.

Dacă îți mai aduci aminte din articolele precedente am vorbit despre serotonină și am spus că serotonina este neurotransmițătorul din creier care îți induce starea de bine. Este cauza senzației de fericire.

La fel ca și cum carbohidrații din mâncare sunt descompuși pentru a fi transformați în energie pe care o poți folosi la fel și 5-HTP-ul  (adică 5-Hydroxytryptophan, am luat de pe Google, evident) este transformat de către corp în serotonină.

Ce este 5-HTP și ce conține

Compusul activ din acest supliment este obținut din extracția semințelor unei plante ce crește în Africa de Vest numită Griffonia simplicifolia (tot de pe Google am luat, evident).

Este complet natural și poate fi cumpărat din orice farmacie și costă în jur de 35 de lei. Cel puțin atât am dat eu. Sunt mai mulți producători și fiecare poate avea și o compoziție diferită. Ale mele de exemplu conțin o grămadă de B-uri.

Flaconul conține 60 de capsule și te ține în funcție de dozajul pe care vrei să-l iei. Doza uzuală este între 300 și 500 de mg. Deși au fost și studii făcute pe dozaje de 1000 de mg, eu personal iau 240mg (3 capsule pe zi, câte una după fiecare masă).

După 3 luni se face o pauză de 1 lună (măcar două săptămâni) fiindcă te obișnuiești cu el și dupaia își scade efectul. Ultima oară am luat acum 2 ani și am ajuns la 2 luni și jumătate după care n-am mai luat deloc.

M-am apucat iar să le iau, deja am 3 săptămâni de când am început și apar schimbările dorite. Am să deschid o altă secțiune și am să povestes mai în detaliu despre ce schimbări vorbesc.

Schimbările în urma suplimentării cu 5-HTP

Foarte multă lume le ia pentru a adormi mai ușor și a avea un somn mai bun. Deși nu am un somn regenerativ deocamdată adorm foarte repede. Chiar acum pe măsură ce scriu rândurile îmi dau seama cât de repede și eficient adorm. M-am pus în pat și nici nu apuc să-mi dau seama când adorm.

Nu mă pronunț încă fiindcă și disciplina pe care o am în domeniul acesta este destul de rigidă, adică nu mai am probleme cu pusul la somn și trezitul la ore fixe dinainte să iau suplimentul. Observ totuși că seara când este ora de culcare mă ia o stare de somn mai intensă.

Motivul pentru care le iau în primul rând este pentru a-mi îmbunătăți starea. Am început să le iau pe 1 luna asta, suntem pe 21, fix trei săptămâni. De vreo 4 zile încoace simt o inbunătățire a stării de bine în general.

M-am mai prins în momente în care mă aflu mai debusolat și mi-am propus să reiau 5-HTP fiindcă știu că m-au ajutat prima dată. Pot să spun și de data asta că sunt foarte mulțumit. Cum spuneam, de câteva zile încoace mă observ a fi mai bine dispus, mult mai relaxat și mai vorbăreț.

Alte experiențe cu suplimente alimentare

Nu demult, după o vizită la medic mi s-a recomandat niște vitamine pe care le-am luat timp de 3 luni. Este vorba despre vitamina B12. Vitamina B12 joacă un rol important în…citește aici dacă ești curios.

După scurt timp am observat că am mintea mai limpede, o concentrare mai bună și memoria inbunătățită. Atunci mi-am dat seama cât de eficiente sunt suplimentele și că merită luate.

Update, astăzi am fost și mi-am cumpărat din nou Vitamina B12, cutia se numește Neuromultivit. În calitate de supliment se eliberează fără prescripție. Vitamina B12 o luăm din carne. Dacă observi că începi să ai probleme de memorie și de concentrație s-ar putea să-ți prindă bine o suplimentare cu B12 o lună, două.

Concluzie

Suplimentele pot fi folosite pentru a amplifica sau a aduce rezultate dorite în ceea ce privește sănătatea noastră. Totuși tind să subliniez un lucru bine știut și recomandat de toți experții, faptul că suplimentele nu trebuie să înlocuiască o alimentație bogată și un stil de viață sănătos.

Ele sunt luate pentru compensa deficiențele până se rezolvă problema care a cauzat simptomele în primul rând. De exemplu dacă ai amețeli și este vorba de o lipsă de calciu este în regulă să iei un supliment timp de 2-3 săptămâni, timp în care începi să integrezi alimente ca susanul în alimentația ta care să rezolve deficitul.

Arata-le prietenilor!