În acest articol vin cu câteva dintre obiectivele pe care mi le-am stabilit după metoda S.M.A.R.T. și le împart cu tine ca și exemplu. Mi-am scris 5 obiective, trei am să ți le arăt și am să le descriu în detaliu. Felul sau mai degrabă strategia prin intermediul căreia intenționez sa le ating va fi de asemeni detaliată.

Construirea Blogului

Primul obiectiv mi-am propus să aibă de-a face cu blogul. M-am gândit să-l deschid de ceva timp, temerea mea cea mai mare fiind că voi abandona proiectul. Un lucru care mă caracterizează momentan este că mă apuc de lucruri și nu mă țin de ele de obicei din cauză că mă răzgândesc.

Ei bine m-am decis să fac ceva in privința asta si anume sa-mi setez un obiectiv care să-mi formeze obiceiul de a scrie zilnic. Mai este și partea de marketing, de înbunătățire a structurii contentului, să-mi înțeleg mai bine cititorul, adică pe tine și multe altele. Am zis să incep de aici si anume sa scriu zilnic câte puțin.

Obiectivul inițial:

Să mă țin de blog.

Aplicăm filtrul S.M.A.R.T.

Specific (Specific)

Pentru a menține blogul va trebui să postez cu regularitate. Știu ce am de făcut ca să-mi ating obiectivul, nu mai este abstract “Să am grija de blog”, a devenit Specific, îmi arată exact ce trebuie să fac ca să-mi ating obiectivul, să postez cu regularitate.

Măsurabil (Measurable)

Un articol pe săptămâna a câte 1.000 de cuvinte. Doresc să postez în fiecare sâmbătă. Ca să pot face asta e deajuns să scriu 200 de cuvinte pe zi de luni până vineri. Obiectivul a devenit Măsurabil.

Realizabil (Achievable)

Mi-ar lua cu aproximație o jumătate de oră să scriu 200 de cuvinte, timp de care dispun, dacă scriu zilnic de luni până vineri am să am articolul scris până sâmbătă, sâmbătă îmi mai rămâne să-l editez (corectat, imagini, formatat, etc.) și să-l postez. Deci este Realizabil.

Relevant (Relevant)

Se aliniază cu misiunea mea de a avea un impact pozitiv asupra lumii, mă ajută să mă dezvolt, îmi reamintește cine sunt, îmi ofera plăcere intrinsecă. Relevant!

Termen (Time-Bound)

Trebuie să aibă un Finish Line, ceva care să-mi arate că am reușit, că am ajuns acolo. Cam greu de determinat, succesul poate insemna orice, “Să am grija de blog.”, dar facem așa, voi posta 100 de articole începând cu următorul. Mi-ar lua aproximativ 2 ani și un pic. Hai s-o fac, pentru ca vreau, și pentru că pot.

Obiectivul S.M.A.R.T. :

De luni până vineri, scriu zilnic, minim câte 200 de cuvinte, pentru a posta în fiecare sâmbătă un articol de minim 1000 de cuvinte, intenția mea fiind de a scrie un număr de 100 de articole, motivul fiind, pentru a întreține blogul și a-mi urmări misiunea de a influența pozitiv.

Respectarea Somnului

Un alt obicei pe care vreau îneaparat să mi-l stabilesc bine de tot este somnul. În adolescență obișnuiam să petrec multe ore in fața calculatorului, petreceam ba chiar nopți întregi fară să dorm. Acum nu mai reușesc să stau după ora 00:00 dar nici nu mă trezesc la ore fixe. Recomand oricui sa înceapă cu acest obicei, este temelia vietii tale atât profesionale cât si personale.

Un factor care m-a făcut să neglijez somnul este că n-am fost conștient de urmarile pe termen lung a neglijării acestuia, scaderea energiei, lipsa de concentrare, memoria slăbită și insomnia fiind doar cateva din lucrurile pe care le provoacă deprivarea somnului.

Tulburător este faptul că iți micșorează hipocampusul, zona creierului care are de-a face cu memoria si abilitatea de a învașa. Data viitoare când te străduiești să-ți amintești ceva întreabă-te dacă ai dormit bine in ultima vreme și cât e recomandat..

Somnului este un factor important, să spunem că vrei să-ți deschizi o afacere sau să devii un speaker bun sau orice altă cascadorie spectacular de genul. Cum crezi că poți să realizezi asta dacă nici măcar nu poți să te pui in pat la o ora și să te trezești la o oră?

Am avut o relație foarte dubioasă cu somnul, cum spuneam, am petrecut nopți la calculator și la petreceri apoi mai târziu am lucrat ture de noapte. Nu-mi amintesc ultima oara cand am avut perioadă, constantă, în care să mă pun la somn la o oră și să mă trezesc la o oră prestabilită.

Am tentative de a-mi organiza somnul, undeva în jurul lui 22:00 dar cu un decalaj de o ora. Ei bine de data asta pun piciorul în prag și intenționez să-mi formez un obicei.

Si așa că mă plâng în sinea mea că n-am timp să scriu pe blog cât aș vrea, să citesc sau sa fac alte lucruri care îmi fac plăcere. Dacă mă pun la somn când trebuie și mă trezesc cu o ora mai repede înainte să merg la lucru, pot face câte ceva.

Obiectivul inițial:

Să mă odihnesc cum trebuie ca prin urmare să am mai multa energie.

Filtrul S.M.A.R.T.

Specific (Specific)

“Să-mi fac somnul și să mă odihnesc cum trebuie”, cum pot face asta mai exact? Dacă respect un program de somn, și anume să mă pun la somn și mă trezesc la o ore fixe voi face obiectivul să devină Specific.

Măsurabil (Measurable)

În fiecare zi! De luni până duminică! La ora 21:30 voi fi in pat ca până la ora 22:00 să adorm, în felul acesta mă voi trezi la ora 6:00, după 8 ore de somn. Deajuns pentru a câștiga o oră în care pot să fac ceva util înainte de a pleca la lucru.

Realizabil (Achievable)

Realizabil. Este. Am pe ce să dorm și am ceas deșteptător care să mă trezească. Nu exista nici un motiv pentru care n-aș putea face asta cum ar fi de exemplu un loc de muncă care să necesite ture de noapte.

Relevant (Relevant)

Obiectivul nu încurcă și nu deranjează pe nimeni in nici un fel. Reușind îmi măresc nivelul de energie, îmi inbunătățesc facultațile mentale și îmi maresc voința astel întarindu-mi disciplina.

Termen (Time Bound)

Când am să mă trezesc dimineața înaintea ceasului in repetate rânduri (de minim 3 ori la rând) am să știu că programul mi s-a instalat bine in sistem. Totuși pentru a fi mai precis pe hârtie și a-mi oferi un traseu voi face asta timp de minim 3 luni pentru a forma obiceiul.

Obiectivul S.M.A.R.T. :

Timp de 3 luni, zilnic, de luni pâna duminică, voi fi în pat la ora 21:30 și mă voi trezi la ora 6:00 pentru a fi mai odihnit, concentrat și energic pe durata zilei.

Finalizarea Cursului Google

Anul trecut când încă lucram ca și liber profesionist mă apucaseși de un curs de la Google care mi s-a părut interesant, distractiv si folositor. Aparte ca mi-a plăcut cursul, cei de la Google iți dau un examen la sfârșit. Daca îl iei, iți oferă o diplomă care o poți atașa in multe locuri pentru a-ți demonstra cunoaștințele din domeniul digital.

Din păcate n-am apucat să completez decât un sfert din acest curs și nu m-am mai atins de el de aproape un an.

Obiectivul inițial:

Să iau examenul Google.

Filtrul S.M.A.R.T.

Specific (Specific)

Să completez cursul de la Google.

Masurabil (Measurable)

Am completat 28 de lectii din 106, mai am 78 de lectii de parcurs. Sunt dispus să mă uit la o lecție pe zi de luni până vineri, la ora 21:00 pentru a finaliza acest curs.

Realizabil (Achievable)

Singurul impediment este să rămân fără internet, ceva ce mi se întâmplă neglijabil de rar. Ultima oară când n-am avut conexiune a fost anul trecut și a durat 15 minute întreruperea. Dacă nu mă pot conecta de pe laptop o fac de pe telefon și tot reușesc.

Relevant (Relevant)

Completarea acestui curs se încadrează viziunii mele de viitor. Deci, pentru mine este un obiectiv relevant din moment ce are de-a face cu planurile mele.

Termen (Time-Bound)

Având în vedere că mai am 78 de lecții de parcurs și că am să urmăresc o lecție pe zi de luni până vineri, înseamnă că in 4 luni am să termin cursul. Pe data de 14 Septembrie cursul va fi completat.

Obiectivul S.M.A.R.T. :

Cursul de la Google va fi completat, parcurgând cele 78 de lecții, uitându-mă la câte o lectie pe zi, de luni până vineri la ora 21:00, pe data de 14 Septembrie 2018 va fi completat.

Felul in care intenționez să-mi ating obiectivele

Telefonul te poate ajuta foarte mult in privința asta. După ce mi-am scris obiectivele și mi le-am formulat frumos după metoda SMART mi le-am trecut într-o aplicație numită Habit Bull. Sunt mai multe din care poți alege dar pentru nevoile care le avem noi ce-am sugerat eu este perfect.

Această aplicație iți reamintește zilnic și te întreabă printr-o notificare pe ecran dacă ai făcut ce ți-ai propus să faci. Foarte util! Versiunea gratis iți oferă posibilitatea de a adăuga maxim 5 obiective dar atât e perfect! Trebuie să fii Spartan in Dezvoltare-Personală ca să formezi 10 obiceiuri concomitent.

In orice caz, când ajungi în punctul în care vrei să adaugi mai multe obiective, să dai export in excel pe calculator ca să analizezi datele și să le sincronizezi în cloud n-ai decât să faci upgrade, te costă doar 22 de lei și e nedeterminată perioada. Momentan versiunea gratis iți va fi deajuns.

Mai este o aplicație numita ToDoIst, aceasta iți permite să ți le scrii de pe calculator și să-ți apară pe toate dispozitivele inclusiv pe Smart Watch. Când este timpul să ți le completezi ai notificarea la  inde. Adică pe mână. Pun intended.

 

N-am de gând să folosesc metoda asta acum fiindcă, 1 nu am Smart Watch, 2 pentru asta trebuie să cumpăr versiunea premium care te costa 100 și ceva de Lei anual și 3 nevoile mele pentru moment sunt mici pentru lucrul acesta. Dar vom vedea “în episodul urmator”.

Încheiere

Așa, acum, ce fac când îmi apare notificarea pe telefon? Ma apuc să-mi fac treaba. Cum am spus, singurul lucru care iți dă rezultate sunt acțiunile. Te ajută întradevăr să-ți segmentezi obiectivele și să le faci destul de mici încât să n-ai cum să nu le faci. Dar ține minte că execuția este cheia.

Dacă ți-ai scris obiectivele și ești gata să faci prima repetiție felicitări! Faci parte din 1 din 10. Ești unul din puținii oameni care se implică în mod activ la dezvoltarea lor. Dacă nu reușești din prima, mai încearcă, seteaza-ți obiective mai mici și încearcă.

Disciplina este greu de opțiunut ca și virtute, dar e și super mega ultra rară în oameni. Dacă o deții, e ca și cum ai avea aur, sunt mulți care ar oferi mult ca să te aibă lângă ei. Atunci când devii super disciplinat ești in control in toate domeniile vietii tale și devii independent.

Arata-le prietenilor!