Bodybuilding ca să fiu mai precis. Aceasta este a 3-a săptămână când am fost și intru în a 4-a. Având în vedere că acum acord atenție felului în care mănânc și ce mănânc merge să introduc și sportul. Am să explic aici cum am procedat ca să mă apuc de sport.

Primul lucru pe care l-am făcut a fost să încep să studiez nutriția, un lucru foarte important, mai ales în bodybuilding, de fapt, la fel de important ca exercițiile în sine. Să înțeleg ce sunt caloriile, macro-nutrienții, fibrele și așa mai departe.

De exemplu am învățat că o proteină are 4 calorii, proteinele sunt construite din aminoacizi. Sunt 20 de aminoacizi din care 9 sunt sunt foarte importanți și pot fi luați doar din alimente. De aceea sunt 2 tipuri de proteină, proteină completă și, evident, proteină incompletă.

Unele dintre alimente îți oferă un anumit set de aminoacizii iar altele alți aminoacizi, de exemplu, combinând boabele de soia cu orezul integral obții o proteină completă. Proteina joacă un rol în creșterea țesutului muscular iar acești aminoacizi sunt necesari pentru buna funcționare a creierului. Mănânci bine, gândești bine.

După ce am învățat niște lucruri de bază ca să pot naviga diferitele diete și să înțeleg cum funcționează calculatoarele de nutriție ca să le pot folosi am început să-mi setez niște obiective. În momentul de față, interesul meu este să prind masă musculară.

Desigur, obiectivele mele sunt mult mai precise de atât, am stabilit ce greutate am și ce greutate aș vrea să am, în cât timp vreau să ajung la acea greutate și cât de des am de gând să mă prezint la sală.

Pentru a calcula cât e necesar să mănânc ca să prind masă musculară am folosit un calculator simplu pe care îl poți vedea și tu aici. Am încercat mai multe iar acesta l-am găsit a fi cel mai flexibil. Îmi permite să setez mai multe variabile, cât de activ sunt sau câte grame de proteină vreau pe kg.

Conform calculatorului, acestea sunt valorile ce ar trebui să le ating zilnic:

2342.5 – Calorii
328.2 – Carbohidrați
110.8 – Proteine
56.3 – Lipide (Adică grăsimi)

După ce am aflat cât trebuie să mănânc zilnic am început să-mi fac o listă cu alimente și valorile lor nutriționale.

Notă off-topic: Sus, folosesc o unealtă ce se numește Google Docs, e exact ca și Excelul de la Microsoft. Este gratis, îți trebuie doar o adresă de Gmail, cel mai fain este că îl poți accesa direct din browser fără a mai fi nevoit să descarci ceva la tine pe calculator.

Am creat această listă ca apoi să-mi pot forma mesele pentru fiecare zi cu o săptămână dinainte. Vreau să-mi fac mesele dinainte și să-mi planific timpul pentru gătit din timp. Îmi ia cam o oră să fac asta și mă ocup deobicei sâmbăta sau duminica.

Acum nu-mi mai trebuie decât un program de exerciții și sunt gata să încep. M-am documentat și pentru asta desigur, am intrat pe un forum de experți, respectiv BodyBuilding.com și am început să citesc forumul.

Am găsit un program care mi se potrivește și îl poți vedea și tu aici. Sunt 7 exerciții care lucrează corpul per ansamblu (biceps, piept, spate etc…). Mi-am făcut un template cu exercițiile ca să pot înțelege mai bine despre ce exercițiu se vorbește și ce trebuie să fac când este rândul lui.

Sus se văd clar exercițiile, pe forum scrie doar denumirea așa că eu am căutat imagini pe internet ca să înțeleg vizual și să-mi fac o idee despre ce-am de făcut. Pe lângă asta m-am uitat pe YouTube la toate exercițiile ca să învăț cum se execută corect!

Sunt aproape gata, am nutriția la punct, exercițiile, îmi mai trebuie echipamentul. Un alt motiv pentru care sunt recunoscător că locuiesc în Suceava. Am fost la Decathlon și am cumpărat echipament sportiv foarte bun și foarte ieftin!

Desigur am notat toate cheltuielile în aplicație, îți recomand să citești și articolul despre aplicația Money Manager dacă n-ai făcut asta deja.

După ce-am făcut lucrurile de mai sus următorul lucru ce a urmat a fost să-mi aleg o sală. Aici a fost cel mai simplu, m-am uitat pe internet și am aflat ce am prin zonă.

Am fost pe la fiecare sală să văd cum arată aparatele, cât costă abonamentul iar la final am făcut alegerea care mi s-a potrivit. Să fie aproape și să aibă aparatura bună.

În imaginea de deasupra îmi pregătesc geanta pentru mâine. Am coardă pentru cardio, adidași, pantaloni, bluză, mănuși, prosop pentru sală, prosop de duș, șlapi (mereu mi s-a părut un cuvânt ciudat) deodorant, gel de duș, boxeri, șosete.

Ordinea lucrurilor

Ai să observi că am făcut lucrurile exact invers cum le-ar face cineva în mod obișnuit. Nutriție, exerciții, echipament, sală. De obicei, sala, este primul pas cu care încep majoritatea iar din punctul meu de vedere aceasta este o rețetă pentru eșec.

Merg la sală, se apucă de exerciții la nimereală, nu lucrează cum trebuie adică nu iau pauză cât trebuie, intensitatea etc. mai fac și exercițiile greșit pe deasupra, trag tare, nu văd rezultate și după 2-3 luni se dau bătuți spunând că cei care au mușchii dezvoltați “au băgat prafuri și steroizi“.

Primul lucru pe care îl faci este să apelezi la un expert, învață de undeva. Eventual dă niște bani unui antrenor personal care să te introducă. Întotdeauna începi cu dieta. E primul lucru cu care începi! Am auzit o conversație în vestiar:
– Ce-ai mâncat înainte de sală?
– Am mâncat o pâine cu gem și două banane.

Păi, cum Dumnezeu vrei să-ți crească FIBRA MUSCULARĂ! Dacă tu nu mănânci cât trebuie? Nu mai spun că bananele au CARBOHIDRAȚI nu proteine.

Ideea de bază este, informează-te, întreabă-i pe alții care au deja ceea ce vrei tu să ai. Articolul acesta de exemplu, îți ia 5 minute să-l citești și îți dezvăluie o sumedenie de informații. Informează-te! Asta se aplică la orice, sport, bani, success în relații și așa mai departe.

Experiențe de până acum

Prima, a doua săptămână, sunt cele mai…ciudate pot să zic, nefiind familiarizat cu locul mă învârt și întreb lumea pe unde e aia sau cealaltă. Când eram la vestiar și mă schimbam eram foarte dezorientat la modul că nu știu cu ce să încep. Prima dată când am fost aproape să plec cu cheia de la vestiar acasă, noroc că mi-a amintit recepționista.

După această perioadă însă, m-am familiarizat foarte tare cu sala, se formează deja obiceiul și mă mișc pe pilot automat, mă simt ca acasă acolo. Foarte tare este că am început să cunosc foarte multă lume. Oamenii de acolo sunt super de treabă și când ajung abia aștept să-i văd și să-i salut.

De acum încolo ține de disciplină

Fac lucrurile în așa în fel încât să devină repetitive. Când ajung acolo mă pregătesc în același fel, mă schimb într-un anume fel, fac aceeași încălzire în același loc, când mă întorc acasă primul lucru pe care îl fac este același de fiecare dată etc. Repetiția se transformă în obiceiuri, obiceiurile în rezultate și rezultatele ajung să definească viața pe care o avem.

Am în plan să mai scriu despre sală și despre sport și mai mult decât atât să revin cu mai multe poze așa că mai rămâi pe aici, lucrurile au să devină din ce în ce mai intrigante.

Am aflat recent că se țin și cursuri de box și altele în aceeași sală. Boxul m-ar fi interesat dar m-am apucat de body-building mă țin de body-building.

Și vezi, mi-am făcut o grămadă de prieteni musculoși așa că ai grijă să scrii doar lucruri bune prin comentarii Ha! Ha!

Arata-le prietenilor!