implicatiile mancatului sanatos

Să Mâncăm Sănătos Are Mai Multe Implicații Decât Credeam

Cu toții am auzit cuvintele, și o să auzim în continuare, ba chiar ni le spunem singuri de zeci de ori “mâncat mai sănătos”. Fie pentru că vrem să slăbim, fie că vrem să ne simțim mai bine în corpul nostru și în general să fim mai sănătoși. Oricare ar fi motivul, aceste cuvinte gravitează în sfera noastră de atenție.

Pe lângă asta, știm amândoi că a mânca sănătos este un lucru bun de făcut la fel de bine cum știm că tutunul dăunează. Trebuie să recunosc că nu este ușor să o facem dar cu pași mici, fie ei timizi, reușim să facem lucruri pe care mai demult credeam că dacă le-am face am fi niște zmei.

Eram deja în proces de a scrie articolul, aveam scris primul paragraf și întâmplător am dat peste videoclipul de dedesupt. Am descoperit niște lucruri de care nu aveam habar. Apoi, cine să ne învețe asemenea lucruri?

Pentru a vizualiza cu subtitrări în Română:

  1. Setări (rotiță, în dreapta jos)
  2. Subtitles
  3. Auto-Translate (ultima opțiune de jos)
  4. Selectează Română.

Comentarii

Dacă te-ai uitat, deja ști cum stă treaba. Dar ca să scot câteva idei principale. Prima ar fi că toată energia, munca și alimentele pe care le dăm animalelor ar hrăni 3.5 Miliarde de oameni.

Din toată investiția, din punct de vedere nutrițional noi recuperăm doar 4% din proteine și 3% din calorii. Ști ce înseamnă asta? E ca și cum ai investi 100.000 de euro într-o casă ca s-o renovezi ca dupaia să o vinzi cu 4.000 de euro. Nu-i o afacere prea bună așa-i?

Pentru a produce un kilogram de carne este necesar 25 de kilograme de grâne și 15.000 de litri de apă. Pentru un singur kilogram de carne! O vacă obișnuită are în jur de 500 de kilograme.

vitrina cu carne crudaSe defrișează mii de hectare de păduri doar pentru a avea loc unde să se crească furajele pe care le consumă aceste animale. Având în vedere că populația Lumii este în creștere aceste defrișări nu doar că au să continue dar au să ia o amploare și mai mare pentru a face față cereri.

Deja! Acesta e singurul motiv de care am nevoie ca să încep să optez pentru o dietă mai bazată pe plante. Am dat deja deoparte celelalte motive ca felul în care sunt tratate animalele și faptul că acea carne este nesănătoasă datorită antibioticelor cu care este tratată.

Soluția?

Cum a fost sugerat și în videoclip, să mănânc mese cu carne din ce în ce mai rar și să mă orientez spre o dietă mai bazată pe plante. Nu trebuie să devin vegetarian. Este deajuns să mănânc carne ocazional.

Și cum oricum plănuiam să încep să duc un stil de viață mai sănătos mi-a fost destul de ușor să mă mobilizez și să iau acțiune în direcția aceasta. De exemplu mi-am cumpărat un blender iar cu ajutorul lui pot să-mi fac smoothie sau alte băuturi sănătoase.

Următorul lucru pe care l-am făcut a fost să-mi dau comandă de o sumedenie de alimente de bază. Alimente bogate în carbohidrați, proteine și micronutrienți.

Am acolo multe lucruri printre care și soia. Soia de exemplu are 33.7 grame de proteină pe 100 de grame. Comparativ cu pieptul de pui care are 16.7g pe sută soia are dublu. Atunci de ce nu o consumă lumea dacă e atât de bună? Nu știu, de ce?

Să nu mai spun de micronutrienți, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodium, sulf, etc, vitamine, A, B1, B2, D, E, F, etc. Carnea de pui, ba chiar orice alt fel de carne nu are nici pe jumătate. Ah da! Și e o sursă foarte bună de fibre.

Nu este o lecție despre nutriție dar am să-ți spun pe scurt că fibrele sunt foarte bune. Îți curăță sistemul digestiv și per general ajută digestia. Recomandat, un bărbat așa ca mine (Ha! Ha!) trebuie să consume 38 de grame de fibre zilnic. Carnea nu are fibre.

Felul în care am abordat situația a fost prin a-mi calcula necesarul zilnic de macronutrienți (calorii, proteine, carbohidrați și grași). Să creez o listă cu alimente și să le combin astfel creându-mi mese complete.

Pe lângă aceste mese, cam de 2 ori pe săptămână îmi fac câte un smoothie. Shoothie-ul este o băutură făcută la blender care poate avea la bază mai mute alimente cum ar fi morcovii, merele și ce nu?

Am acolo la bază frunze de salată, apă, 1 lingură de semințe de cânepă (stai liniștit e 100% legal Ha! Ha! vorbim de cânepă alimentară), 1 lingură cu semințe de Chia, două linguri cu vârf de drojdie inactivă (are 44g de proteină pe 100 de grame, este supranumită proteina veganilor) și două lingurițe de spirulină cu vârf și voila!

Această concuție are 35 de grame de proteină și 15 grame de lipide (grăsimi). Cu alte cuvinte, poțiunea asta verde face mai mult decât 200 de grame de piept de pui. Culoarea verde vine de la spirulină. Spirulina este defapt alge de mare.

Și da…este aproape așa cum ți-ai imaginat, custul nu este întocmai divin dar nici atât de rău pe cât ți l-ai imagina. Dacă pui o lingură, două de miere înainte să pornești blenderul o să fie bun. Eu 1, beau așa, tot uit să-mi pun miere fiindcă mi se pare în regulă gustul.

Iar pentru cei care au impresia că pentru a mânca sănătos este nevoie de foarte mulți bani. Nu. Nope. Na. No. Nada. O pungă de 500g de soia costă 5 lei…5 lei…cât o pungă de cipsuri, numai că din soia aia mănânci de 5 ori. Tot ce vezi tu în cutiile acelea m-a costat până în 200 de lei și mă ajunge pe mai bine de o lună.

Șă închei și acest articol (cu un titlu deloc formidabil aparent)

Cam atât pe astăzi, am să te anunț că anul acesta am început în forță pe domeniul sănătății și prevăd că va fi o categorie în care voi posta destul de des. Deja am câteva idei despre care am să scriu în viitorul apropiat.

Dacă ți-a plăcut articolul și simți că am oferit un pic de valoare te rog să dai share anunță-ți prietenii, vecinii, câinele. Nu ține numai pentru tine, împarte bucuria. Ca deobicei, mulțumesc că ai citi! Ai grijă de tine! Pe data viitoare 😉

Arata-le prietenilor!

Precedentul

Îți Doresc un An Nou Plin de Succese!

Următorul

Fii Mai Organizat Cu Ajutorul Aplicației Google Calendar

  1. Alexandra

    Hai ca-i uimitor.
    Si eu am o dorinta profunda sa renunt la carne daca nu de tot ….macar partial,dar ….mă stii tu 😀Abia astept sa mai scrii din”domeniu”
    Poate “ne ajutam”si pe mine.
    Suuuuper🤗

    • Bună Alexandra! Îți mulțumesc că ai citit și îți mulțumesc și mai mult că ai lăsat comentariu. Poți începe prin a nu mânca carne doar în weekend. Ar fi o regulă ușor de urmat. 🙂 Toate cele bune!

  2. Catalin

    Cel mai bun articol pe de parte, desi nu sunt pasionat de cititul blogurilor, luand in considerare ca te cunosc personal pot sa ma laud ca am citit toate articolele :))

    Spor in continuare, astept urmatorul articol pe 2019 😀

    • Îți mulțumesc foarte mult Cătălin! Știu asta și să ști că citind m-ai motivat și numai așa am putut să ajung așa departe. Nu am așteptări de la nimeni dar mă bucură extraodinar de mult când văd că articolele sunt citite.

      Da! Și anul acesta să fie un an plin cu articole, mai interesante ca niciodată!

Lasă un răspuns

Disclaimer: Nu sunt un specialist! Sugestiile pe care le citești sunt doar atât! Sugestii! Multe din lucrurile pe care le citești sunt doar opinii personale. Ia lucrurile ca atare! Dacă ai o problemă consultă un profesionist!

Toate drepturile rezervate © David Ionesi 2018

DMCA.com Protection Status